ETT SJUKT BEHOV

Vi är beroende av att lära oss nya saker och revidera gammal kunskap när det gäller reklam och marknadsföring – att förstå hur saker hänger ihop och varför. Så var med och bidra, tillsammans riskerar vi fort att lära oss ännu mer.

FÖLJ OSS

Sex verktyg som gör dig till en digital ninja

Publicerat den 13 november, 2015

digital ninja

Vi kan väl anta att de flesta företag idag jobbar med digital kommunikation på ett eller annat sätt (inte? kom in i matchen!), men hur mycket potential går förlorad på grund av dåliga verktyg? Förmodligen rätt så rejält.

De tre magiska rockringarna för effektivitet i digital kommunikation är:

  • mätning & uppföljning
  • publiceringsschema
  • Innehåll

Här kommer sex dunderbra verktyg som kommer förvandla dig till en digital ninja.

Mätning & uppföljning

  • Iconosquare
    • Magnifikt system för att samla in riktigt mycket data rörande ditt Instagram-konto.
  • Hotjar
    • Med värmekartor och tunnlar är Hotjar det enklaste, och lätt det coolaste, systemet för att se hur besökarna använder din hemsida.

Publiceringsschema

  • Buffer
    • Klockrent system för att publicera inlägg i sociala medier på obekväma tider. Skriv inläggen på arbetstid och låt Buffer publicera på bästa möjliga tid (typ mitt i frukosten).
  • IFTTT
    • “If This Then That” står det krångliga namnet för. Det betyder att du kan bygga en egen liten virtuell robot som publicerar innehåll i dina sociala medier beroende på vad för regler du satt upp. Vill du att alla dina blogginlägg om blommor ska publiceras på Facebook men alla inlägg om bin ska ut på Twitter? DONE!

Innehåll

  • Unsplash
    • Royaltyfria bilder som inte är fula.
  • Pablo
    • Om du inte bemästrar dyra redigeringsprogram eller är helt ointresserad av att rita så kan du med hjälp av Pablos snygga webbgränssnitt bygga bilder anpassade för sociala medier med exempelvis snygga citat på (skojade bara, publicera aldrig citat på sociala medier).

Rock on!