ETT SJUKT BEHOV

Vi är beroende av att lära oss nya saker och revidera gammal kunskap när det gäller reklam och marknadsföring – att förstå hur saker hänger ihop och varför. Så var med och bidra, tillsammans riskerar vi fort att lära oss ännu mer.

FÖLJ OSS

Är din site anpassad för nutiden?

Publicerat den 25 augusti, 2015

devices

Innan iPhonen slog igenom 2007 använde vi Internet mest via stationära och bärbara datorer. Idag surfar vi på smarta mobiler och klockor, surfplattar, läsplattor och datorer (bland annat). Det finns en upptänklig mängd enheter och skärmstorlekar att ta hänsyn till.

Visste du till exempel att hälften av alla facebookanvändare endast loggar in via mobilen och aldrig besöker facebook via en dator. För facebook är det alltså vettigare att i första hand fokusera design och utveckling på den växande skaran av mobilanvändare än att tänka på de större skärmarna.

  • Hur ser det ut på din site?
  • Hur många procent av besöken kommer via mobilen?
  • Erbjuder hemsidan en lika bra upplevelse för mobilbesökarna som de som använder stora skärmar?

För att göra ett snabbtest av hur din site ser ut kan du gå till vår snabbt hopkokade responsiva testare. Se till att använda en modern webbläsare och skriv in adressen på din site för att se den i olika enheter. Testet ger en fingervisning om hur läget är, för att vara helt säker bör man testa sin sida på ett par riktiga mobiler och surfplattor.

Scrolla ner till mobilvyn och fundera över om det är dags att lägga om prioriteringarna. Vi desktopanvändare är en minskande del av alla surfare. (Jag själv använder just nu dubbla 27” skärmar, samtidigt som både en iPad och Androidmobil ligger på skrivbordet.)

Behöver du hjälp med något är det bara att du hör av dig, vi kan responsivt.

http://www.minabastapolare.se/responsive/